Спорт при бременни – съвети


Ако сте спортували редовно преди да забременеете, Вие може да продължите физическото си натоварване в определена степен до края на бременността. Спортът няма да увеличи риска от спонтанен аборт.
Спорт при бременни1.В случай, че Вие сега стартирате с определен двигателен режим, с цел да подобрите общото си състояние по време на бременността, трябва да го направите постепенно и с внимание, като не пренатоварвате тялото си.
2.Вслушвайте се във вашето тяло. То ще изпраща съвсем естествени сигнали , че се пренатоварвате, за да намалите физическото усилие.
3.По време на физическо натоварване, никога не стигайте до състояние на преумора и задъхване. Това означава, че на бебето и орагнизмът ви, не им достигат кислород.
4.Използвайте подходяща екипировка и спортни обувки, когато спорувате. Обувките трябва да осигурят стабилност на глезенните ви стави (превенция на евентуално навяхване, поради факта на хипермобилност на ставите която се появява по време на бременността) и подържане на сводовете.
5.Правете чести почивки и пийте обилно течности.
6.Избягвайте упражнения и спортове в изключително горещо време.
7.Избягвайте каменист или неравен терен, когато бягате или карате байк. Ставите ви са много нестабилни по време на брменността и рискът от контузии е повишен!
8.Тренировки с тежести са подходящи за горната част на тялото и коремната стена. Избягвайте да вдигате тежести над главата и тежести които биха контузили муслулите на гръбнака ви.Диета
9.По време на втория и третия триместър избягвайте упражнения от позциция тилен лег (легнал по гръб), защото по този начин се засилва притока на кръв към матката.
10.Включете стречинг и релаксация преди и след физическото натоварване.
11.Хранете се здравословно, като консумирате плодове, зеленчуци и сложни въглехидрати.

Един коментар to “Спорт при бременни – съвети”

  1. Ива Says:

    Препоръчвам гимнастиката за бременни http://www.mdsport-bg.com/index.php?id=78


Коментари са забранени.

%d bloggers like this: